تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2022-12-08
تعامل در اینستاگرام یعنی چی؟ 24 راه افزایش نرخ تعامل اینستاگرام
با این کار، فالوورهای شما احساس میکنند که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. بسیاری از افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند، برای کسب اطمینان از اعتبار پیجهای فروشگاهی به قسمت بایو اکانتها سر میزنند. درج آدرس وبسایت و دیگر شبکههای اجتماعی بههمراه اطلاعات کامل پیج در این بخش به افزایش اعتماد کاربران، افزایش دنبالکنندگان و افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. نظرسنجی از مخاطبان در استوریها یک روش ساده و کاربردی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. از طریق مطرح کردن سوالهای جذاب میتوانید فالوورهای خود را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. گرفتن بارخورد و نظر مخاطب این حس را به او القا میکند که جزئی از پیج و کسب و کار شما و به تولید کننده محتوا نزدیک تر است.
در این بین برگزاری مسابقات و چالشهایجذاب راهکار موثری برای افزایش تعامل و تشویق مخاطبان به اشتراکگذاری محتوایشماست. همچنین میتوانید از نظرسنجیها و سوالات در استوریها و پستهایتاناستفاده کنید تا نظر مخاطبان را در مورد موضوعات مختلف جویا شوید. کپشن قوی کپشنی است که مخاطب را برای یک اقدام تشویق کند؛ در واقع با این روش شما میتوانید نرخ تعامل را افزایش دهید. هرچقدر در پیجهای دیگر فعالیتتان بیشتر باشد، بیشتر دیده خواهید شد و بازدید پیج خود را افزایش خواهید داد. فوروارد کردن پستها و استوریها از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعامل پیج اینستاگرام است. یکی از بهترین روشها برای افزایش درآمد از پیج اینستاگرام ساخت محتواهایی است که قابل اشتراک گذاری باشند.
در سالهای اخیر استفاده از میمها با هدف جذب مخاطب و برقراری ارتباط با پستها و استوریها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. بیشتر کاربران، اینستاگرام را بهعنوان یک پلتفرم تصویری میشناسند. با وجود این نوشتن کپشن جذاب برای عکسها و ویدیوها میتواند بر افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام اثر بگذارد. استفاده از کپشنهای کوتاه، صمیمانه و کاربردی در جلب نظر کاربران به شما کمک میکند.
به جای تنها گذاشتن عکس محصول، داستانی برای مخاطب تعریف کنید که نشان دهد محصول شما چگونه میتواند زندگی یا کار آنها را بهتر کند. این کار نهتنها حس نیاز و علاقه کاربران را تحریک میکند، بلکه آنها را به خرید ترغیب میکند. اگر مخاطبان زیر پستهای شما سوال میپرسند، با صبر و دقت به آنها پاسخ دهید. اگر به دایرکت شما پیام میدهند و مشاوره میخواهند، به درستی راهنماییشان کنید و در صورت مناسب بودن، محصولات یا خدمات خود را پیشنهاد دهید. به عبارت دیگر، تعامل یا اینتراکشن همان مفهومیست؛ که بسیاری از کارشناسان بازاریابی شبکههای اجتماعی آن را به عنوان درگیری یا انگیجمنت اینستاگرام میشناسند. آنالیز تعامل در پستهای شبکههای اجتماعی، در نهایت به اندازهگیری انگیجمنت مربوط میشود.
به عنوان مثال محتواهای فان و خنده دار یکی از حوزه هایی است که معمولا تعداد اشتراک گذاری بالایی دارد. میتوانید از این استیکرها برای انجام نظرسنجی و آزمون استفاده کنید و یا اینکه دنبال کنندگان خود را وادار کنید تا از شما سؤال بپرسند و به این صورت با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. این گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش صمیمیت بین شما و مخاطب شده و کاربران بیشتری برای تعامل با شما ترغیب میشوند. اما راهکارهایی برای افزایش تعامل وجود دارند که میتوانند باعث رونق بیشتر کسب و کار اینستاگرامی شما شوند. پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از این راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
اینستاگرام به واسطه مخاطبان زیادی که دارد، بهترین بستر برای افزایش آگاهی از برند می باشد و تا کنون ثابت کرده است که چقدر برای کسب و کارها مفید بوده است. بنابراین اگر به دنبال رشد چندبرابر در کسب و کار خود هستید از این پلتفرم غافل نشوید. همانطور که میدانید در هیچ یک از کسب و کارها نمیتوان تأثیر تبلیغات را انکار کرد.
- {
- شاید در نگاه اول افزایش تعامل در اینستاگرام کار سخت و پیچیدهای به نظر برسد، اما اگر نکات و ترفندهای گفته شده در این مقاله را رعایت کنید میزان تعامل در پیج شما بالاتر خواهد رفت. |}{
- طبیعست که نمایش بیشتر پیج به کاربران و ورود به اکسپلور همراه با افزایش فالور، افزایش نرخ تعامل و فروش بیشتر می شود. |}
- هرچه کپشن طولانیتر باشد، مخاطبین بیشتر با محتوای پیج شما آشنا خواهند شد.
- اگر از آن دسته افرادی هستید که در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت میکنید، پست منتشر شده در اینستاگرام را در شبکههای اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. {
- با اجرای این استراتژیها میتوانید فالوورهای خود رابیشتر درگیر کرده، به آنها انگیزه دهید تا با محتوای شما تعامل داشته باشند و درنهایت به اهداف خود در اینستاگرام دست پیدا کنید. |}
- نرخ تعامل اینستاگرام بر اساس تعداد فالورها و نسبت تعداد لایک، کامنت و سیو برای هر پست اندازه گیری می شود.
نحوه اندازه گیری تعامل اینستاگرام
یکی از مهمترین چالشهای بسیاری از خانمها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. فرض کنید محصول یا خدمت جدیدی آماده کردهاید؛ ولی هنوز آمادهٔ رونمایی نشده است.
استفاده از راهکارهایی مانند نظرسنجی از مخاطبان، انتشار مطالب جذاب و کاربردی و انتشار منظم پست و استوری مسیر رشد پیج را در این پلتفرم برای شما هموار خواهد کرد. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام به تسریع فرایند برندسازی، تبدیل مخاطبان به مشتریان دائمی و تبدیل کاربران به مشتریان جدید کمک میکند. تعداد لایکها، کامنتها، ذخیرهسازی پستها و به اشتراک گذاشتن آنها بعضی از عواملی هستند که بر بالا رفتن نرخ تعامل اثر میگذارند. برگزاری مسابقه یکی از جذابترین روشها برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. با تعیین یک جایزه جذاب و مرتبط با م خود، میتوانید آنها را ترغیب کنید تا در مسابقه شرکت کنند و با دنبال کردن صفحه شما، لایک کردن پستها و کامنت گذاشتن، شانسشان را برای برنده شدن افزایش دهند. مسابقهها باعث ایجاد هیجان و رقابت در بین مخاطبان میشوند و به شما کمک میکنند تا مشتریان خود را گسترش دهید و تعاملات بیشتری را ایجاد کنید.
تبلیغات در اینستاگرام و افزایش تعامل
یکی از این قابلیتها، قابلیت استوری گذاشتن میباشد.به گفته کارشناسان از زمان اضافه شدن این قابلیت اینستاگرام، محبوبیت این شبکه را بیش از ۴۰درصد افزایش داده است. شما میتوانید پرسش و پاسخ خود را از طریق لایو اینستاگرام برگزار کنید. لایو امکان تعامل در لحظه را با دنبالکنندگان شما را فراهم میکند. معرفی دوباره برند شما را انسانیتر میکند و این ارتباط میتواند دلیل خرید کسی از شما به جای یک کسبوکار دیگر باشد. پیج bonmaxie@ نمونهای از برندهاست؛ که اغلب نگاهی به محصولات جدید برای ایجاد هیجان کاذب در جامعه هدف خود دارد. با وجود اینکه این مسئله بهطور معمول موقتی است، اما اگر شما هم به دنبال راهحلهای سریع و کارآمد برای رفع این محدودیت هستید، بهطور حتم تا پایان این مقاله با ژاکت آکادمی همراه باشید.
هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است.
در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فراموش نکنید که شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است. تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید. فالوئرهای شما مایل نیستند تا با یک سازمان بدون چهره در ارتباط باشند بلکه آنها می خواهند با افراد واقعی در شبکه های اجتماعی صحبت کنند. ارتباط دوطرفه نشان می دهد که یک شخص واقعی پشت صفحه نشسته است و همین مسئله باعث افزایش اعتماد آن ها نسبت به برند شما خواهد شد.
پیج humansofny@ یکی از داستانگویان پیشرو در شبکههای اجتماعیست. که اغلب همان محتوا را در صفحه فیسبوک و حساب اینستاگرام خود منتشر میکند. این یک ایده خوب است که هر از گاهی یک پست “معرفی” به اشتراک بگذارید.
در این مطلب سعی کردیم روشهایی را برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام به شما آموزش دهیم. امید است با بهکارگیری این روشها بتوانید پیج مفیدتر و درآمد بیشتری داشته باشید. نکته مهم و قابل توجه دیگری که می بایست به آن دقت شود، این است که فرمول محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام چیست و چه پارامترهایی روی محاسبه این فاکتور تاثیرگذار است؟پاسخ این سؤال را نیز در ادامه مطالعه کنید. بنابراین، صفحات لینکی که به پیج خود اضافه میکنید باید کاملاً واکنشگرا (responsive) باشند تا در موبایل به درستی نمایش داده شوند.
ویدئوهای باکیفیت و مفیدی تهیه میکنید، اما با وجود صرف زمان وهزینه زیاد، بازدیدها و تعاملات کمی دریافت میکنید. در این شرایط نه تنها اززحماتتان سودی نمیبرید، بلکه انگیزه خود را برای ادامه کار نیز از دست خواهیدداد. با پیروی از این راهکارها، می توانید شانس دیده شدن و تعامل با محتوای خود را در اینستاگرام و فیسبوک افزایش دهید. البته شما هم باید در ازای هدیه دادن به مشتریان خود از آنها چیزهایی را بخواهید!
هر چقدر تعامل کاربران در اینستاگرام بیشتر باشد، شانس شما برای جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر میشود. اگر شما هم دنبال یادگیری اصول تعامل در اینستاگرام هستید، در این مطلب 7 روش کاربردی برای افزایش تعامل کاربران را بررسی میکنیم. به حرف های مخاطبان خود گوش دهید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.
با ایجاد میمهایی که با فرهنگ و علایق مخاطبان شما همخوانی دارد، میتوانید خنده و سرگرمی را به پیج فروشگاهی خود بیاورید و بهطور قابلتوجهی تعامل را افزایش دهید. میمهای خلاقانه و بامزه علاوه بر اینکه باعث میشوند که کاربران پستهایتان را به اشتراک بگذارند، به شما کمک میکنند تا بهعنوان یک برند شوخطبع و سرگرمکننده شناخته شوید. البته، هنگام ایجاد میمها باید به فرهنگ و ارزشهای جامعه حترام بگذارید و از ایجاد هرگونه محتوای توهینآمیز یا آزاردهنده خودداری کنید. اینستاگرام بهعنوان بهترین شبکه اجتماعی برای تعامل با کاربران شناخته میشود. ویدیوها و تصاویر منتشرشده در این پلتفرم در صورت برخورداری از بعضی ویژگیها، در زمان بسیار کوتاهی نظر مخاطبان را به خود جلب میکنند. این اتفاق به افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود.
طبیعتاً هر چقدر تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد، نشان میدهد که کاربران علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. از جمله بهترین تکنیکهای بازاریابی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، اعطای هدایا و جوایز ارزنده به مخاطبین فعال و مشتریان وفادار است. انجام این کار در اصل یک نوع تنش مثبت را در جامعه مخاطبین هدف شما ایجاد میکند.
در جواب این سوال باید بگوییم که از آنجایی که امروزه بیزینس های مجازی و آنلاین و به ویژه کسبوکارهای اینستاگرامی در حال گسترش هستند، اهمیت برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان و مشتریان بیشتر از قبل شده است. استفاده از این ویژگیها میتواند به شما کمک کند تا مخاطبان جدیدی جذب کرده و تعاملات خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، ابزارهایی مانند Reels و خرید آنلاین از طریق اینستاگرام، فرصتهای جدیدی را برای افزایش تعامل ایجاد کردهاند. شما می توانید با محاسبه این نرخ، استراتژی مناسبی برای پیشرفت پیج تان بچینید.
اگر یک فروشگاه موبایل دارید، هدیهای مثل یک موبایل، هندزفری یا گجت هوشمند انتخاب مناسبی است. اما مثلاً هدیه دادن کیف پول در این صفحه خیلی مرتبط نیست و احتمالاً هیجان مسابقه را کم میکند. کافی است نحوه خرید از سایتتان را با یک ویدئوی کوتاه یا چند اسکرینشات ساده به صورت گامبهگام برای کاربران توضیح دهید. این آموزش را در Highlights ذخیره کنید تا همیشه در دسترس بماند. حتی اگر ویدئوی شما بیشتر از 15 ثانیه باشد، مشکلی نیست؛ میتوانید آن را به بخشهای کوتاهتر تقسیم کنید. مثلاً یک ویدئوی 150 ثانیهای میتواند به ده استوری 15 ثانیهای جذاب تبدیل شود.
نرخ تعامل در اینستاگرام نشان دهنده محبوبیت بالای پیج در میان فالوورها و همچنین اعتبار کسب و کار است. از طرف دیگر به دیده شدن پیج، برندسازی و افزایش فروش هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد. این وبسایتها کمک زیادی به شما میکند تا نرخ تعامل پیج خود را پیدا کنید و برای افزایش تعامل اینستاگرام استراتژی درست و اصولی داشته باشید.
سپس جایزهای که برای آن تعیین کردهاید را به دست فرد برنده میرسانید. شما باید جامعه مخاطبان هدف خود را پیدا کنید و با ویژگیهای آنها آشنا شوید. قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمیکنند. بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. از آنجا که در این نوع تبلیغات پولی میتوانید بهطور دقیق هدفگذاری کنید، بهترین زمان برای استفاده از تبلیغات در شبکههای اجتماعی زمانی است که بخواهید گروه مشخصی از مخاطبان را با هدف خاصی افزایش دهید.
به جای عنوانهای تکراری مثل «راهنمای خرید»، از عبارتهای جالب مثل «سفرِ خرید» استفاده کنید. این تغییر ساده میتواند حس کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و آنها را تشویق کند تا استوریهای شما را دنبال کنند. همچنین، داستانهایی تعریف کنید که کاربران را با خود همراه کند؛ مثلاً تجربه یک مشتری از خرید یا معرفی محصول به شیوهای سرگرمکننده.
در مقابل، تبلیغات پولی برای کسب و کار شامل کمپینهایی با هدف فروش است. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود. تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد.
سعی کنید در تولید محتوای تخصصی خود کمی چاشنی طنز به آن اضافه کنید تا کاربران بیشتری را برای پیج خود جذب نمایید. اگر پستهای شما کمی فان باشند، این مسئله میتواند بر میزان رضایتمندی فالوورها از شما اثر مثبت بگذارد و باعث افزایش تعامل در اینستاگرام شود. اگر مطالب طنز به قدری باشند که باعث انحراف محتوا از زمینهی اصلی فعالیت پیج شوند، میتوانند اثر منفی هم در پی داشته باشند. در این مقاله به بررسی مباحثی مانند چگونگی محاسبه نرخ تعامل، تاثیر افزایش این نرخ بر رشد پیج و روشهای کاربردی برقراری ارتباط موثر با مخاطبان پرداختیم.
بنابراین باید سعی کنید به صورت کاملاً منظم پستهای صفحه اینستاگرام خود را منتشر کنید و با روشهای بیان شده در این مقاله، تعامل کاربران خود را افزایش دهید. در سالهای گذشته تعامل کاربران به معنای فالو کردن و لایک پستها بود اما در سال 2024 این تعریف، یک تعریف کامل نیست. در سال اخیر ابزاری به اسم Save post در اینستاگرام اضافه شد که کاربران میتوانستند پست مورد علاقۀ خود را ذخیره کنند و دوباره آن را ببینند. با اضافه شدن امکانات جدید به اینستاگرام، تعریف تعامل کمی پیچیدهتر شد و به معنای میزان رابطه کاربران با صفحه شما است! یعنی کاربران چقدر صفحه شما را میبینند؛ همچنین اینستاگرام میزان علاقه آنها به شما و میزان تعامل صفحه شما را اندازهگیری میکند.
{بیشترین لایک شده ها
|}با این حالجلب توجه کاربران و افزایش تعامل در این پلتفرم رقابتی کار آسانی نیست. با استفادهاز راهکارهایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، میتوانید نرخ تعامل خود راافزایش دهید، فالوورهایتان را بیشتر درگیر کنید و به اهدافتان در اینستاگرام دستپیدا کنید. شاید از نظر بسیاری از کاربران اینستاگرام افزایش نرخ تعامل کار سختی باشد اما با استفاده از این ترفندها شما میتوانید نرخ تعامل پیج خود را بهشدت افزایش دهید. دقت داشته باشید که باید محتوای مستمر و باکیفیت داشته باشید تا مخاطبین را جذب کرده و درنهایت تعامل مخاطبین را با پیج خود افزایش دهید. تبلیغات یک رکن اصلی برای موفقیت و گسترش هر کسبوکاری است و اینستاگرام هم از این قضیه مستثنی نیست. با تبلیغ پیج یا برند خود در دیگر پیجهای مرتبط، میتوانید فالوور بیشتر و هدفمندی را به پیج خود جذب کنید.
زمانی که فالوورهای زیادی در اینستاگرام آنلاین باشند، بهترین زمان برای انتشار پست و استوری های جدید است. استفاده از ابزار Insights اینستاگرام، برای اینکه بتوانید از این موضوع اطلاع پیدا کنید بهترین راه حل ممکن است. در حال حاضر منبع موثقی برای این که بدانیم آیا ذخیره کردن پست تاثیری در افزایش نرخ تعامل دارد، وجود ندارد. اما منطق این را به ما می گوید که زمانی یک پست برای دیگران ارسال می شود که یا جذاب باشد یا کاربردی. پس این فاکتور می تواند در محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام لحاظ شود. حال این که استراتژی اینستاگرام چیست و قصد دارد چه زمانی این فاکتور را به رسمیت بشناسد جای بحث دارد.
مطمئناً این موضوع فالوورها را برای تعامل بیشتر با پیج ترغیب خواهد کرد. نتیجهی این کار نیز به افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام ختم میشود. استمرار و نظم در انتشار محتوا کمک زیادی به دیده شدن و افزایش تعامل اینستاگرام میکند. اگر میخواهید نظم را به خوبی رعایت کنید، بهتر است یک تقویم محتوا طراحی کنید که در آن مشخص باشد در چه زمانی قرار است چه محتوایی منتشر کنید. همچنین پیدا کردن بهترین زمان انتشار پست هم کمک زیادی به بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام میکند. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است.
اطلاعات پست های شبکه اجتماعیتان را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.درباره شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید. از تعدادی ازشبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب برای تبلیغ محتوای پست های شبکههای اجتماعی دیگر خود، مانند اینستاگرام استفاده کنید. در نتیجه، ترافیک بیشتری در صفحه های شبکه اجتماعی خود خواهید داشت و به دلیل این افزایش ترافیک، افراد بیشتری صفحه شما را دنبال خواهند . از مهم ترین راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام انتشار محتوا به صورت منظم است. هرچه بیشتر پست کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای تعامل دارند. برای تازه نگه داشتن فید خود و مجذوب کردن فالوورها به یک برنامه منظم متعهد شوید.
در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل همان درصد تعداد افرادی است که فعالیتی را در صفحه اینستاگرام ما انجام میدهند و در واقع با صفحه ما در تعامل هستند . نرخ تعامل در حقیقت از اصلی ترین فاکتورهای سنجش موفقیت یک صفحه اینستاگرام بر اساس الگوریتم اینستاگرام می باشد . میزان تعامل فالوورها در اینستاگرام بر اساس تعداد لایک ، تعداد فالوور ،میزان به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران ، میزان کامنت های دریافتی و مجموعه ای از این موارد تعیین می شود .
اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است.
در این مطلب از پلازا، ۷ مورد از بهترین و موثرترین راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام را معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید در مدت زمان کمی به بهترین نتایج ممکن دست یابید، باید به صورت مستمر و خلاقانه در اینستاگرام فعالیت کنید. اگر شما هم راهکاری را میشناسید که علاوه بر کمهزینه بودن تاثیرگذاری زیادی در نرخ تعامل دارد پیشنهاد میکنیم آن را در بخش دیدگاه با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برای افزایش نرخ تعامل می بایست ابتدا دغدغه های مخاطب پیج مان را بشناسیم و آنها را تحلیل کنیم.
برای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما باید با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. پاسخ به کامنتها، لایک کردن پستهای فالوورها و ارسال پیامهای خصوصی به کاربران میتواند باعث افزایش مشارکت و ارتباط عمیقتر با مخاطبان شما شود. برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام فاکتورهای بسیار زیادی مد نظر می باشد که در این مطلب سعی کرده ایم به مهم ترین آن ها اشاره ای داشته باشیم.
اگر شما هم در زمینه افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام نظر یا تجربه ای دارید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر مخاطبان کارینو به اشتراک بگذارید. تعامل در اینستاگرام یعنی چی؟ اگر از اینستاگرام استفاده می کنید، حتما می دانید که این برنامه بیش از یک پلتفرم برای ذخیره زیباترین عکس های شماست. اینستاگرام برای کسب و کارها، ابزاری قدرتمند جهت بهبود برندینگ و افزایش مخاطبان آنلاین است.
مسابقه یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش برند شما است.روش های مختلفی برای برگزاری یک مسایقه در اینستاگرام وجود دارد . با مطرح کردن سوال و درخواست پاسخ صحیح میتوانید در انتها یکی از محصولاتتان را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید . این واقعیت که شما چیزی را به شخص برنده می دهید، مردم را به مشارکت ترغیب میکند. پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با شکلی خاص پست کنید؛ به این صورت که هر اسلاید، ادامه اسلاید قبلی باشد.
هرکسی که در اینستاگرام فعالیت کند، با آمار پایین پیج سرخورده میشود؛ ولی شرایط لزوماً اینطور نمیماند. برای افزایش تعامل فالوورها راههایی وجود دارد، هم پست و هم استوری! منظم پست کردن باعث میشود کاربران شما را بهتر به خاطر بسپارند. اگر قادر به تولید تعداد محدودی پست در هفته یا ماه هستید، حتماً آنها را در بازههای زمانی تقریباً مساوی توزیع کنید تا بهتر در یاد فالوئرهایتان بمانید. برای دانستن این که چه محتواهایی برای فالوئرهای شما جذابتر است، بهترین روش بررسی قسمت تحلیل (Insights) در حساب شماست. شما در این قسمت میتوانید ببینید کدام پستها از همه بیشتر تعامل داشته و به تولید محتواهایی با آن شکل ادامه بدهید.
پلتفرمهای مختلفی مثل اینستاگرام، یوتیوب، توییتر و پینترست برای تبلیغات در دسترس هستند و شما میتوانید بسته به نیاز کسبوکار و مخاطب هدف خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. طبیعتا مخاطبین شما از اینکه به نظرات و پیامهای آنها پاسخ داده شود احساس رضایت میکنند و با لایک و به اشتراکگذاری پستهای شما آن را جبران میکنند. اگر هشتگهای مرتبط با محتوای خود را بهدرستی به کار ببرید، میتوانید از این گزینه سود زیادی کسب کنید. اگر به فعالیت پیجهای اینستاگرامی محبوب و پرطرفدار دقت کرده باشید، میبینید که عمدتا در قالب استوری و حتی پست باکسهای نظرسنجی را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند.
تبلیغ در اینستا