پادکست آموزش سئو
پادکست های آموزشی سئو حسام الدین کیانی خواه
مهمانان متخصص از به روز رسانی های الگوریتم های گوگل و موضوعات متنوع سئو برای شما می گویند. گاهی مطالب چنان عمیق می شود که فضای گفتگو کاملا تحلیلی می شود و این بحث برای افراد آماتور تا متخصص می تواند از هر کلاسی، آموزشی تر باشد. یکی از نوآورانهترین ویژگیهای نوت بوک ال ام توانایی آن در ایجاد پادکستهای شخصیسازیشده با دو صدای مختلف به عنوان دو طرف مکالمه در هوش مصنوعی است که اسناد شما را بررسی میکنند. این ویژگی بیشتر از یک نرمافزار تبدیل متن به گفتار است، چرا که این پادکست یک نسخهبرداری شفاهی نیست. در واقع یک مکالمه بین دو مجری است که نکات کلیدی اسناد و فایلهای شما را مورد بحث قرار میدهند.
این پادکست که توسط علیرضا ابراهیمیان ساخته میشود اپیزودهای متعددی دارد که هر کدام از آنها به گونهای به موضوع سئو و یا به صورت گستردهتر، بازاریابی آنلاین میپردازد. از جمله اپیزودهای منتشرشده از این پادکست میتوان به الگوریتم رنگ برین گوگل، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، رنگ الکسا، عملکرد الگوریتم اینستاگرام و… اشاره کرد. ایجاد بک لینک PBN به صورت کلی جزو روش های کلاه سیاه و کلاه خاکستری لینک بیلدینگ محسوب میشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. در نهایت این توصیه ابدی ما به شماست که در سئو، باید دنبال تجربه باشید، همیشه خود را آپدیت نگه دارید و به روز بمانید.
این ویدیوهای کاملاً رایگان که شامل برخی از فنیترین ویدیوهای سئو موجود هستند، توسط تیم وب مستر خود گوگل تهیه شده است. بنیانگذار اکسپوزر نینجا تیم کامرون-کیچن، در این پادکست به عمق استراتژیهای بازاریابی، روندهای صنعت و بهترین نکات بازاریابی دیجیتالی میپردازد. احتمال زیادی وجود دارد که اکثر کمپینهای سئو شما در یک مرحله شامل یک یا چند بلاگ شوند، بنابراین نباید این جنبه اساسی را نادیده بگیرید. از راهنماهای سئو معمولی خسته شدید؟ سایت WordStream با رویکردی متفاوت و از نظر تبلیغاتی الگوهای پرداخت به ازای کلیک (PPC) به ماجرای سئو پرداخت است. این راهنمای سئو به شما میگوید که چطور از SERPStat برای بهبود نمرهها سئو وبسایت خود استفاده کنید. تمام این دوره ها که هدیه داده میشه در جهت یاد گرفتن بیشتر مطالب سئو است.
طراحی سوالات دقیقتر به هوش مصنوعی این امکان را میدهد تا پاسخهایی متمرکز که با نیازهای شما همراستا باشد، ارائه دهد. دکمه دایرهای که علامت سوالی درون خود دارد، یک صفحه پشتیبانی را برایتان باز میکند.دکمه Discord شما را به یک گروه Discord سفارشی برای کاربران نوت بوک ال ام میبرد. در ادامه این مقاله، از گزارش عملکرد درس ریاضی در سال ۲۰۲۲ در برنامه ملی ارزیابی پیشرفت آموزشی (NAEP) بهعنوان منبعی برای تمام مثالها استفاده خواهیم کرد. اگر میخواهید همراه با آموزش پیش بروید، گزینهی “Link” (لینک) را بهعنوان منبع سندتان انتخاب کنید، URL بالا را در کادر وارد کنید و سپس روی “Insert” (درج) کلیک کنید. در حالی که این ویژگی در حال حاضر جذاب است، تصور آینده آن نیز چندان سخت نیست. مطمئنا به زودی شاهد حمله سایت ها به سمت پادکست ها خواهیم بود.
بنابراین حتما این بخش رو با دقت بخونید تا بتونید سایت خودتون رو روی پایه محکمی سوار کنید. از طرفی باید بدونید که نباید روی یک سری کلمه کلیدیهای خاص تمرکز کنید؛ مخصوصا اگه اول کار باشید. هر چند توضیح این مورد به کارفرماهایی که از حوزه سئو دور هستند خیلی سخته و اصولا نگاههای خیلی غلطی دارن. متاسفانه بین یه سری از ایرانیها کپی کردن تبدیل به یه فرهنگ شده. جدا از اینکه به برند آسیب میزنه، نتیجه خوبی هم از کپی کردن نمیشه گرفت.
مواردی که تا اینجا گفتیم بُعد فنی نداشت؛ اما حالا میخوایم مواردی از سئو داخلی رو بررسی کنیم که کمی بُعد فنی و تکنیکی دارن و اصولا بهش “سئو تکنیکال” میگن. راستی یادتون میاد که SERP چی بود؟ به صفحه نتایج توی موتور جستجو SERP میگن. شاید بپرسید به شکل طبیعی یعنی چطوری؟ مگه غیر طبیعی هم داریم؟؟دو راه وجود دارد تا وبسایت شما در رتبههای برتر گوگل مشاهده شود. آخرین تغییرات این مقاله آموزش کامل سئو در سال ۱۴۰۱ انجام شده و براساس آخرین آپدیت الگوریتمهای گوگل نگارش شده. شما باید زمان و تلاش بگذارید تا بهترین درسها را از هر قسمت (و حفظ) کنید.
با نود هزار عضو، جامعه کاربری سئو در Reddit به طور فعال درباره تمام چیزهای مرتبط با جستوجو، از بهروزرسانیهای الگوریتم گرفته تا مرزهای سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بحث میکند. بیش از نود چهار هزار سوال در حوزه سئو در Quora ارسال شده است که یک منبع عظیم از دادهها است. اگر موضوعات مرتبط مانند ابزارهای سئو ، موتورهای جستوجو و بازاریابی وب را اضافه کنید، احتمالاً هر سوال سئو شما قبلاً در این انجمن بزرگ پرسیده شده است. اینکام اسکول یک کانال یوتیوب است که ریکی کسلر و تیمش آن را اداره میکنند. هدف آنها آموزش سئو، همراه با بازاریابی اینترنتی، بلاگنویسی و یوتیوب است.
برای رفتن به این قسمت، آدرس زیر رو توی گوگل آنالیتیکس دنبال کنید. از زمان قبل تولید محصول، تا زمان تولید محصول، و حتی بعدش که میشه خدمات پس از فروش هم وجود داره و باید همیشه در حال بهبود اون باشید. بنابراین با آنالیز کردن میتونیم تجربه کاربری رو تا یه حدی بهبود بدیم. در سئو فقط کسب رتبه بالا کافی نیست و شاید نگه داشتن رتبه کار سختتری باشه. یکی از قویترین فاکتورها برای نگه داشتن راحتتر سایت در رتبه های بالاتر همین تجربه کاربری یا UX هست.
اسپارکتورو شبکههای اجتماعی اصلی را رصد میکند و شما را از رصد مدام راحت میکند. برای جدیدترین اخبار، مستقیماً به صفحه روندهای آن بروید و نگاهی به فید آن بکنید. در صورت مفید بودن مقاله برای شما خوشحال میشویم با سایرین به اشتراک بگذارید. از اونا استفاده کنید و بذارید رباتها و افزونهها وابسته به ذهن خلاق شما باشن. اما حفظ دانش و بینشهایی که در هر قسمت به اشتراک گذاشته میشود، یک چیز کاملا متفاوت است.
اگر میخواهید قسمتی از مکالمه را نگه دارید، حتماً خروجیها را بهعنوان یادداشت ذخیره کنید، این کار را با کلیک روی گزینه “Save to note” در پایین سمت راست هر پاسخ هوش مصنوعی در چت، میتوانید به راحتی انجام دهید. هرچه مکالمه بیشتر از متن اصلی دور شود، این انحراف شدت بیشتری هم پیدا میکند. تصور کنید به دلیل یک دغدغه خاص، در گوگل سرچ میکنید و شروع به خواندن مقاله میکنید. ناگهان به مشکلات نگارشی و غلطهای املایی برمیخورید و این موضوع خود به خود این حس را به شما میدهد که برای این مقاله وقت و دقت کافی صرف نشده است و در نتیجه به محتوای آن نیز نمیتوان اطمینان کرد. اگر با صدای رسا صحبت نکنید و بریده بریده حرف بزنید، به شما قول خواهم داد مخاطب بعد از 10 ثانیه پادکست را قطع کرده و حتی دیگر سراغ سایتتان نیز نخواهد آمد. شاید برایتان جالب باشد که در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، فکر و ایده انتشار محتوای صوتی در اینترنت برای انواع دستگاهها جذاب شد.
تلاش میکنیم تا روند تولید پادکست را ادامه داده و مباحث جدیدی به این صفحه اضافه کنیم. سلام دوست عزیزاز حسن نظر شما بینهایت سپاس گزاریم و خوشحالیم که چنین حسی در شما ایجاد شده است. تمام تلاش خود را برای ارائه محتوای باکیفیت و حفظ رضایت شما انجام میدهیم. اهمیت بالای کلماتکلیدی در سئو باعث شده تا باورهای اشتباه زیادی در مورد نحوه استفاده درست از آنها به وجود بیاید. یکی از این باورهای اشتباه، تکرار کلمهکلیدی در متن است که بحث و جدل در مورد آن روز به روز بیشتر میشود.
رند دیگر برای ماز کار نمیکند، اما تحلیلهای دقیق او درباره روندهای سئو همچنان ارزش توجه دارد و باید بخشی از لیست منابع سئو و بازاریابی شبکههای اجتماعی شما باشد. این وبلاگ توسط یواست، سازنده یکی از معروفترین پلاگینهای وردپرسی سئو بهروز میشود. اگر تازهکار هستید وبلاگهای یواست را درباره عنوان مطالب و توضیحات متا بخوانید. همین دو مورد ساده کلید موفقیت شما برای کسب رتبه برتر در جستوجوی گوگل است. این روشها ریسک هستن و اگه دقت لازم رو نداشته باشید و توجه کافی نکنید، گوگل متوجه این موارد میشه و شما کیش و مات شدید و وارد فاز خشم گوگل میشید.
تیم پونه مدیا با ارائه رایگان پادکست های سئو به مخاطبان در تلاش است تا برای آموزش سئو کشور قدمی مثبت بردارد. پادکست های سئو پونه مدیا به گونه ای تولید شده اند که شما بتوانید به راحتی در هر مکانی با کوتاه ترین زمان ممکن یکی از موضوع های مهم علم سئو را آموزش ببینید. تمام مطالب بخش پادکست سئو شماره گذاری شده اند تا کاربران بتوانند به راحتی مطالب را دنبال کنند. پس با ما همراه باشید تا در کمترین زمان با سئو و مباحث مرتبط با آن آشنا شوید. طبیعتاً کشور ما هم سالهاست که در حوزه سئو و بازاریابی محتوایی به جایگاه بسیار خوبی رسیده و در نتیجه انتظار میرود که پادکستهای سئوی آن نیز موقعیت خوبی داشته باشند.
در تصویر زیر، میتوانید مشاهده کنید که نوت بوک ال ام بر اساس این داستان تخیلی، یک خلاصه، یک پادکست و مجموعهای از سؤالات پیشنهادی تولید کرده است. این بخش همچنین شما را با بینشهایی از الگوریتمهای همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو مجهز میکند و شما را با پیشرفتهای این صنعت بهروز نگه میدارد و به شما میآموزد که چگونه از آنها نترسید. این فرصت را برای تسلط بر سئو و ارتقاء شیوههای بازاریابی دیجیتال خود از دست ندهید. در بخش اول، شما به تحقیق در مورد کلمات کلیدی و توسعه محتوای سازگار با سئو پرداخته و نخستین مراحل توسعه یک استراتژی موفق سئو را درک خواهید کرد. شما یاد خواهید گرفت که سئو یک فرآیند مستقل نیست بلکه بخشی جداییناپذیر از اکوسیستم جامع بازاریابی دیجیتال است. این دوره که توسط آکادمی WriterZen ارائه شده، به یادگیرندگان درک بنیادی از سئو، اهمیت آن در بازاریابی دیجیتال و بهترین شیوهها برای پیادهسازی مؤثر آن را میدهد.
پادکست هکر مرجع، بیش از 300 قسمت دارد که هر دو هفته یک بار قسمت جدیدی منتشر میشود. این پادکست برای افرادی که دنبال منبعی برای کسب دانش مداوم هستند، گزینهای ایدهآل است. این پادکست هر چند هفته یکبار، اپیزودهای پرسش و پاسخ هم دارد. در این اپیزودها میتوانید سؤالات خود را مستقیماً بپرسید و از پاسخهای دیگران بینشهای جدیدی کسب کنید. آلیدا سالیس، متخصص مشهور سئو در سطح جهانی، در پادکست خود، مفاهیم جالب سئو را شرح میدهد. این برای مبتدیان عالی است و راهنمایی کاملی برای ایجاد رویدادهای کلیدی در GA4 ارائه میدهد.
توصیه میکنیم برای موضوعاتی که میخواهید درباره آنها صحبت کنید برنامه بچینید و این مسئله مهم را تحلیل نمائید که موضوع کلی پادکست و قسمتهای آن چقدر برای کاربران و علاقه مندان جذاب و ارزشمند خواهد بود. بازهم مانند محتواهای متنی، اگر مخاطب احساس کنند پادکست شما وقتش را تلف میکند آن را دنبال نخواهد کرد و دیگر به سراغش نمیرود و اما نتیجه این اقدام، افت سایت شما و پسرفت است. اگه تازه کار هستید و میخواید آموزش پایه سئو رو شروع کنید، پیشنهاد میکنیم مقالات دسته آموزش سئو مبتدی رو بخونید. یا اگه اطلاعات کلی رو میدونید و برنامهنویس هستید؛ یا علاقه دارید مسائل فنی رو بدونید، آموزش سئو تکنیکال هم میتونه برای شما کاربردی باشه. به کسایی که اطلاعات خوبی توی سئو دارن و دنبال تکمیل کردن دانش خودشون هستن، آموزش سئو پیشرفته رو پیشنهاد میکنم. پیشنهاد میکنم در وبسایتهایی که با موضوعات شما مرتبط هستند لینک بسازید.
بخش مقالات، مجله، پایگاه دانش، بلاگ (Blog) و یا هر چیزی که اسمش هست توی سالهای اخیر رشد زیادی داشته. وقتی که شما توی وبسایت خودتون یه بخشی به عنوان بلاگ دارید، تعامل کاربران بیشتر میشه. بخش مقالهها یا بلاگ، جدا از اینکه برای فروشگاهها خیلی خوبه، برای ارائهدهندگان خدمات و SaaS هم میتونه خیلی مفید باشه. محتوای عالی بعد از اینکه به اشتراک گذاشته میشه؛ خودش به شکل اتوماتیک تعامل رو ایجاد میکنه. مثل این مقاله میزفا که هر ماه بالای ۱۵۰ بار به اشتراک گذاشته میشه.
اما این مسئله محدود به صفحات نتایج جستجو نیست و به صورت کلی به هر متن قابل کلیک که شما را به صفحه دیگری هدایت کند، انکر تکست گفته میشود. از آنجایی که رضایت مخاطب برای گوگل اولویت مهمی است، بعید است که الگوریتمهای این موتور جستجو از رفتار پسندیده ما حمایت نکنند. در این پادکست نگاهی متفاوت به تغییر ظاهر متن و تاثیر آن بر سئو داشتهایم. در این پادکست میفهمیم بهترین استراتژی برای لینک سازی خارجی سایت از نظر فالو یا نوفالو بودن چیست و چطور باید به آن برسیم. بحث تکرار کلمهکلیدی بعد از هوشمند شدن الگوریتمهای گوگل از تب و تاب افتاد.
این برچسب آن را از یادداشتهای نوشتهشده توسط هوش مصنوعی متمایز میکند. در اینجا از هوش مصنوعی خواستهایم که به ما در یافتن راهحلهایی برای مشکلات مطرحشده در این سند کمک کند. یا شاید بخواهیم چیزی پیچیدهتر بپرسیم؟ شاید نیاز به ایجاد یک کمپین آگاهیبخشی داریم و میخواهیم آن را به روشی کوتاه توضیح دهیم. اصلا بیایید از نوت بوک ال ام بخواهیم که یک هایکو (نوعی شعر کوتاه) درباره مشکل و راهحلها بنویسد. هم یادداشتهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی و هم یادداشتهای نوشتهشده توسط خود فرد در بخش یادداشتها نمایش داده میشوند. یادداشتهای تولیدشده، بدون توجه به تعداد آنها، همیشه در چارچوب موضوع باقی میمانند.
شاید این جمله کمی اغراق آمیز به نظر برسد ولی در انتهای این مقاله به احتمال زیاد شما هم به همین نتیجه خواهید رسید. در این پادکست در نظر داریم ابتدا تعریف دقیقی از ریدایرکت ارائه کنیم و در ادامه موارد استفاده از آن و روش های صحیح برای به کارگیری را توضیح دهیم. شما علاوه بر پرسیدن سؤالات، میتوانید از این هوش مصنوعی بخواهید که برایتان ایدههایی در صفحه چت تولید کند. به عنوان مثال، بیایید از هوش مصنوعی بخواهیم که ایدههایی برای بهبود آموزش ریاضی در ایالات متحده ارائه دهد. برای مثال، ما در اینجا یک داستان تخیلی که از ChatGPT خواسته بودیم تا آن را تولید کند، آپلود کردیم. از آنجا که NotebookLM فقط از محتوای آپلودشده ما استفاده میکند، پاسخهای آن کاملاً مبتنی بر همان داستان اصلی باقی میمانند.
به همین دلیل نیز میتوان گفت که مخاطبان این پادکست تا حدودی با حوزه سئو آشنا هستند و با آن بیگانه نیستند. این پادکست با تمرکز بر بازاریابی و توسعه یک تجارت بزرگ، شنوندگان مخصوص به خودش را دارد. غالب محتواهای تولیدشده در این پادکست شامل مصاحبه با مدیران و بنیانگذاران برخی از بزرگترین شرکتها میشود. اگر چه محتوای این پادکست به طور مشخص به سئو مربوط نمیشود، ولی عناوین بسیاری را نیز در بر میگیرد که به نوعی به سئو ارتباط پیدا میکنند. این پادکست نیز حاوی اطلاعاتی است که برای تمامی بازاریابانی که به نحوی با موتورهای جستجو در ارتباط هستند بسیار مفید خواهد بود. پادکست های سئو را به خاطر راحتی در ساخت و اینکه واقعا علاقه شخصی سئویی بنده هستند ادامه خواهیم داد.
دلیل تولید این پادکست، به گفته خودش، همین تجربیات ارزنده از جایگاه کارآموز تا متخصص، مدیر و مشاور بودن سرچشمه می گیرد. از نکات جالب این پیام های چند دقیقه ای که می تواند برای هر شنونده ای جذاب باشد، لحن و بیان مجری آن است که بسیار عامیانه و دوستانه، آخرین تغییرات و نوآوری ها را در دنیای سئو موشکافی کرده و بی پرده از آن صحبت می کند. پادکست سئوگل را می توانید علاوه بر کانال تلگرام سئوگل، در اسپاتیفای و کست باکس هم بشنوید. ما هم خیلی خوشحالیم که کاربرانی مثل شما داریم و نظرات تون رو با ما به اشتراک میزارید. فقط میشه بگین تو اپلیکیشن Castbox باید چی سرچ کنم تا بقیه ی پادکستای شما را بشنوم.
اگر روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست مستطیل پادکست کلیک کنید، گزینههایی برای تغییر سرعت پخش، دانلود فایل یا حذف پادکست خواهید دید. میتوانید عنوان (که به طور پیشفرض “New Note” است) را تغییر دهید و متن هم به یادداشت اضافه کنید. یادداشتهای نوشتهشده همان یادداشتهایی هستند که خودتان تایپ میکنید. برای ایجاد یک یادداشت جدید، روی گزینه “Add note” در بالای صفحه یادداشتها کلیک کنید. در اینجا از هوش مصنوعی خواستیم پنج نکته اصلی از سند را بیان کند و هوش مصنوعی به ما فهرستی بولتگذاریشده و مرتب ارائه داد. برای شروع استفاده از NotebookLM، به وبسایت آن مراجعه کنید و با حساب Google خود وارد آن شوید.
این در حالی است که براساس همین اطلاعات، پادکست ها روز به روز به محبوبیت بیشتری میرسند. از طرفی هم ابزار گوگل ترندز نشان میدهد تعداد عبارت هایی که با کلمه پادکست ترکیب شده اند روند رو به رشدی دارند. پادکست آموزش سئو| در این پادکست به صورت کلی با مفاهیم سئو آشنا خواهید شد و نکاتی که قبل از طراحی وب سایت به جهت سئو بهتر میبایست رعایت گردد را برای شما عزیزان بیان خواهیم نمود.... این پادکست را میتوان یکی از جدیدترین موارد پادکست سئو دانست که تنها ۲۳ اپیزود آن منتشر شده است. اپیزودهای این پادکست به صورت هفتگی منتشر میشوند و توصیههای علمی مهمی را در رابطه با سئو، ظرف ۱۵ دقیقه در اختیار مخاطبین خود قرار میدهد.
نکته مهم اینه که بدانید مرز بین این روشها یک قدم بیشتر نیست و گاهی تشخیص اینکه آیا این روش سیاهه و یا سفید، سخته. پس توی این دوره آموزش رایگان سئو سایت به جزئیات توجه ویژهای داشته باشید تا به مشکل نخورید. شما باید بتونید یک محتوای مناسب و کاربرپسند تولید کنید و در کنار اون، محتوای شما باید بهینهسازی هم بشه. به عبارت دیگه هدف اصلی شما باید تولید محتوای مناسب برای مخاطب باشه و در راستای اون سعی کنید بین نتایج گوگل اون محتوا رو سئو کنید تا بیشتر دیده بشه. و از طرفی این محتوا به اندازه کافی در وبسایت شما وجود داشته باشه و توسط دیگران لینکسازی بشه. درباره مباحث محتوا در بخش ۴ کامل توضیح دادیم؛ برای دونستن این اصطلاحات عجله نداشته باشید، قول میدیم در پایان کار همه این موارد رو به خوبی بدونید به شرط اینکه خوب بخونید.
بعضی وقتا توی این شکل از کیوردها (کیورد یعنی کلمه کلیدی) خیلی سخته که بتونیم از طریقشون رتبه کسب کنیم. در این پادکست سعی شده است که با ارائه مثالهایی ساده و قابل درک، مفاهیم سئو و بهینهسازی موتورهای جستجو برای شما به صورت دقیق و قابل درک توضیح داده شود. با گوش دادن به این پادکست، میتوانید به بهترین شکل ممکن از روشهای بهینهسازی سئو برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید و در نتیجه مشاهده ترافیک و بازدید بیشتری در سایت خود داشته باشید. پادکستهای سئو برای افراد و شرکتهایی که محتوای وبسایت یا وبلاگ خود را بهبود داده و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو مانند گوگل میخواهند، بسیار مفید هستند. با گوش دادن به پادکستهای سئو، شما میتوانید به موضوعات و راهحلهای مختلفی که در زمینه بهبود رتبه و موقعیت سایتها در موتورهای جستجو مطرح میشوند، آشنا شوید. از طرفی بعضی از موتورهای جستجو از این زبانها پشتیبانی نمیکنن.
شما استراتژی سئو رو که پیاده سازی میکنید، فقط نباید به فکر اومدن باشید و برای اون تلاش کنید. موقع برنامهریزی برای اومدن به صفحه اول نتایج، باید به فکر موندن هم باشید. شاید جلوتر شما هم متوجه بشید که اصلا اومدن به صفحه ۱ راحتتر از موندن توی صفحه ۱ باشه. یه ضرب المثل داریم که میگه ” آسیاب به نوبت” و هر کسی رتبه بهتری داشته باشه، دائمی نیست. پس رقبای شما و حتی شما، به هر رتبهای که دارید ننازید، تازه قدم اول هستین.
همینطور برای رتبهدهی وبسایتها در نتایج، از لینکها استفاده میکنه. در واقع با لینکها محتواهای جدید رو کشف میکنه و محاسبه یه بخشی از قدرت وبسایتها رو، بر اساس لینکهایی که خارج از اون وبسایت هستن اندازه گیری میکنه. همیشه توی تحقیق کلمه کلیدی باید به دنبال تحقیق سختی کلمات کلیدی هم باشید و به اون از ۰ تا ۱۰۰ سختی بدید و هر چقدر به ۱۰۰ نزدیکتر باشه سختتره. سختتر به معنی نیاز به هزینه زمانی و مالی بیشتر، در کنار تخصص حرفهایتر هست. ولی محتوای تکراری در داخل سایت چی؟ بعضی وقتا به خاطر مسائل فنی و یا موضوعی، بعضی محتواها در سایت تکرار میشن.
در ضمن هر چقدر فعالیت اون سایت به سایت شما مربوطتر باشه، لینک ساخته شده ارزش بیشتری برای گوگل داره. استفاده از عکس، اینفوگرافیک، نمودارها، ویدیوها و کلا محتوایی که به شکل سمعی و بصری نمایش داده بشه، بیشتر مورد پسند کاربرانه تا محتوای متنی. چون که استفاده از تصاویر و عکس، نرخ تعامل و مشارکت کاربران رو افزایش میده. شاید این قسمت براتون جالب باشه که بدونید که ما فقط گوگل (Google.com) رو نداریم، حتما موتورهای جستجو مثل بینگ (Bing.com) و یاهو (ِYahoo.com) رو شنیدید. ولی ما موتور جستجوهای دیگهای هم داریم که خیلی قوی عمل میکنن.
حسابی گیج شده اید نه؟ به دنیای جذاب و پر از چالش سئو محتوا خوش آمدید.
این مورد نیز پادکستی است که به طور منظم منتشر میشود و طیف گستردهای از اخبار و موضوعات موردعلاقه حوزه بازاریابی را پوشش میدهد. از جمله موضوعات یکه در این پادکست به آن پرداخته میشود میتوان به بررسی بهروزرسانیهای اخیر، مصاحبه با افرادی متخصص در حوزه سئو و بازاریابی و… اشاره کرد. در این پادکست سئو، مصاحبههای متنوعی با بهترین متخصصین و کارشناسان سئو انجام میشود . در کنار این نیز به موضوعات مهم و دقیقی در رابطه با نکات سئو پرداخته میشود. پادکست سئو سفینه با همت محمد محمدی ایجاد شده، این پادکست بسیار کامل است و برای آموزش از صفر هم مناسب است. شما در این پادکست پای صحبت کسی می شنید که در سئو، صاحب یک عنوان کتاب و دو ابزار در این حوزه است.
به این معنی که شامل نقض قوانین گوگل برای لینک بیلدینگ شده و میتواند خطرناک باشد. می بینیم که این دو شباهت زیادی به هم دارند و گاهی اوقات ممکن است گیج کننده باشند که چه زمانی باید از ریدایرکت استفاده کنیم و چه زمانی از تگ canonical . Cannibalization یا همنوع خواری میتواند تأثیر منفی روی جایگاه و رتبه بندی صفحات سایت ما بگذارد. بانس ریت (Bounce Rate) از نسبت افرادی که از یک صفحه بانس میکنند نسبت به افرادی که بانس نکرده و به صفحات دیگر میروند به دست می آید. سلام و عرض ادباز شنیدن این پادکست ها لذت بردم… ممنون از شما بابت وقت و انرژی که بابت تهیه این پادکست ها صرف کردین.
یکی از جذاب ترین پادکست ها در زمینه سئو، پادکست سئوگل است که در آن روند های مرتبط با بهینه سازی موتور های جست و جو و آخرین به روزرسانی ها به طور منظم بررسی می شود. همچنین اگر به موضوع هوش مصنوعی و تولید محتوا با آن نیز علاقمند باشید، محمدحسین صفاکرم در آن بسیار ماهر است. اگر در حوزه بازاریابی محتوایی و سئو فعالیت دارید، قطعا گوش دادن به پادکست وبسیما اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهد داد. وبسیما یکی از معتبرترین پادکست های ضبط شده در زمینه دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو را ارائه می دهد و این ارزش افزوده به واسطه شخصی به نام امین اسماعیلی ایجاد شده است. اما در لا به لای گفتگوها، آنچه که پررنگ است، نکات تکنیکی و ناب از سئو سایت برای موتورهای جستجو است.
اگه بخوام بر اساس تجربه بگم، سایتهای مختلف یا حتی بعضی از سئوکارها و هاستینگهای معروف، خیلی از مقالات میزفا رو بارها کپی یا بازنویسی کردن. آیا دوست دارید بیشترین تعامل با کاربران رو داشته باشید؛ و یا بیشترین اشتراکگذاری از محتوای شما انجام بشه؟ میخواید لینکهای اتوماتیک به سمت شما هدایت بشه؟ این حداقل مزیتهای تولید محتوای ویدیویی هست. طبق گزارشهای سایت hubspot، محتوای ویدیویی نرخ تبدیل رو ۸۰ درصد افزایش میده. نرخ تبدیل یعنی میزان کاربری که بعد از دیدن سایت شما به مشتری تبدیل میشه. شما تا الان توی همین صفحه آموزش افزایش سئو سایت میزفا، تعداد زیادی عکس یونیک و تولید خودمون رو دیدید. عکسهایی که ممکنه با یه نگاه ساده، معنای ۱۰۰ کلمه رو انتقال بِدن.
جواد یاسمی یکی از کارشناسی متخصص و مجرب در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال است. موضوعات مختلفی مانند سئو، بازاریابی محتوا و تجربه کاربری در پادکست های جواد یاسمی به خوبی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند. جالب است بدانید در این پادکست ها علاوه بر آموزش مفاهیم سئو، مسائل استراتژیک در کسب و کارهای آنلاین هم بررسی می شود. باید بگم که کیفیت هر بک لینک از نگاه من، خیلی به سازنده اون ربط داره. در واقع یه متخصص سئو میتونه به یه شکلی توی سایتهای اسپم لینک بسازه که اثر منفی برای سایت نداشته باشه. و یک متخصص سئو دیگه میتونه به شکلی توی یه سایت ضعیف لینک بسازه که اثر مثبت برای سایت داشته باشه.
توی روش اول یعنی سئو؛ شما باید هزینه زمانی زیادی رو بدید تا بتونید بین رتبههای برتر گوگل دیده بشید. قبل از اینکه در میزفا بین تکنیکهای حرفهای سئو غرق بشیم و به جنبههای مختلف آموزش سئو که در سال 2021 آپدیت شده، بپردازیم؛ اول از همه در فصل اول اصطلاحات پایهای مهم رو تشریح میدیم. در ضمن اگه مبانی سئو رو میدونید، میتونید بخشهای بعدی رو بخونید. هر چند پیشنهاد میشه برای یادآوری و کسب تجربه بیشتر، آموزش سئو از ابتدا رو جلو ببرید؛ چه افراد تازهکار و چه افراد حرفهای. خب وقتشه بریم و یادگیری سئو مقدماتی رو به صورت کامل و جامع بررسی کنیم. به طور کلی، محتوای موثر، یکی از مؤلفههای اصلی سئو است که میتواند به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو، جذب کاربران و ارتقای رضایت آنها کمک کند.
ولی واقعیت این است که لینک سازی داخلی، بهترین، کم هزینه ترین و تاثیرگذارترین کاری است که میتوانید برای افزایش اثربخشی محتوای خود بکنید. این هفت نکته، باورهای نادرست در رابطه با سئو داخلی را از بین برده و به شما کمک میکند تا با انجام فعالیتهایی ساده اما مهم، ساختار استاندارد یک صفحه را شناخته و آن را پیادهسازی کنید. قبل از اینکه وارد جزئیات و تکنیکهای سئو کلاه سفید شویم بهتر است ابتدا استراتژی خود را براساس اهداف بازاریابی و تجاری خود تدوین کنیم. نبود استراتژی در سئو یکی از رایج ترین دلایل عدم موفقیت کسب و کارها در این حوزه است. اگر هدف شما کسب جایگاه در نتایج جستجو است، از هدفی که گوگل برای کاربرانش انتخاب کرده دور شدهاید؛ ولی اگر درست مانند گوگل، رضایت کاربر و نیازهای او را اولویت کار خود قرار دهید، بهزودی به نتیجه دلخواهتان میرسید.
سلام دوست عزیزاین پلیر را به صورت اختصاصی پیاده سازی کردیم و بر روی امکانات کاربری آن فعالیتی نداشتیم. اگر کار با آن برای شما پیچیده است پیشنهاد میکنیم قسمت ها را دانلود کرده و در زمان مناسب گوش دهید. اما اگر بخواهیم یک یادداشت فرمتشده که یکی از پنج دکمه موجود در راهنمای دفترچه نباشد ایجاد کنیم چه؟ همیشه میتوانیم از نوار چت در پایین صفحه درخواست فرمتهای خاص را داشته باشیم. بیایید از هوش مصنوعی درخواست کنیم که متن یک مصاحبه بین یک خبرنگار و یک کارشناس در زمینه آموزش ریاضی را برایمان ایجاد کند. وقتی نوشتن یادداشت تمام شد، میتوانید روی هر جای صفحه کلیک کنید تا یادداشت دوباره کوچک شود. یادداشت نوشتهشده شما به صفحه یادداشتها اضافه شده و با برچسب سبز “Written Note” مشخص میشود.
حتی گاهی با خودتون مصاحبه کنید و دو طرف بحث پرسش و پاسخ خودتون باشید. با این ترفند دانش درونی و نگاه درونی شما در قالب قلم خارج میشه و این میتونه برای مخاطب جذاب باشه. شاید بپرسید متاتگ اصلا چه کاری میکنه؟ متاتگها محتوای وب سایت شما رو برای رباتهای گوگل توصیف میکنن. مهمترین متاتگها، متاتگ توضیحات (Meta Description) و متاتگ عنوان (Meta Title) هستن. نباید کمال گرا باشید و نباید وبسایت تازه تاسیس خودتون رو با سایتی که رتبه ۱ داره مقایسه کنید.
پس از ورود، یک راهنمایی ساده برای ایجاد اولین دفترچه یا همان Notebook خود خواهید دید. در تصویر زیر، نمونهای از نحوه استفاده از NotebookLM را مشاهده میکنید. در سمت چپ، چندین فایل و سند مربوط به آموزش ریاضیات در سطح ملی و ایالتی (بهویژه در ایالت آلاباما) که آپلود شدهاند، نمایش داده شده است. در سمت راست تصویر، NotebookLM مجموعهای از یادداشتها را که اطلاعات این اسناد را خلاصه و یکپارچه میکند، تولید کرده است. حال وقت آن رسیده تا به اهمیت سئو پادکست و بهترین روش های انجام آن بپردازیم. آکادمی هات اسپات شامل مجموعهای از دورههای مرتبط با سئو محتوا است، از جمله ویدیوهایی درباره بازاریابی درونگرا، بازاریابی ایمیلی و حتی بازاریابی اینستاگرامی.
چرا که بسیاری از مطالب بروز در این زمینه به زبان انگلیسی هستند تا شما بخواهید منتظر ترجمه آن ها بشوید ممکن است گوگل الگوریتم جدیدی ارائه بدهد و اطلاعاتی که الان برای ترجمه در دست دارید دیگر به اندازه قبل صحیح نباشد. اگر این مدل به درستی پیاده سازی شود، می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای وب سایت شما عمل کند و شما را به صدر نتایج جستجوی گوگل برساند. به همین دلیل، بسیاری از افراد محتوای خوشه ای را انقلابی در سئو و تولید محتوا می دانند. امین هاشمی در پادکست خود موضوعاتی مانند معرفی ابزار های سئو، آموزش سئو داخلی و خارجی، اصول تحقیق کلمات کلیدی و تکنیک های سئو را به خوبی آموزش می دهد. یکی دیگر از متخصصان مطرح اکوسیستم سئو در ایران، امین هاشمی است که با ارائه پادکست های آموزشی در زمینه تکنیک های مختلف سئو و بهبود رتبه بندی سایت ها، اعتبار زیادی نزد حرفه ای های این حوزه کسب کرده است.
البته بعضی از فاکتورها هنوز به شکل دقیق مشخص نیست؛ ولی خب یه سریاشون به خوبی مشخص هستن و تا الان به بعضیهاشون به شکل غیرمستقیم در این دوره آموزش سئو از ابتدا اشاره شده. طبیعتا شما توی دوره کامل اموزش سئو به دنبال راههای مفید هستید و روشهای سیاه رو دوست ندارید، ولی یه پلیس خوب کسیه که از ساز و کارهای خلافکاران به خوبی اطلاع داشته باشه. وقتی که شما قصد دارید از مسیر A به B حرکت کنید؛ هم میتونید به روش مثبت این مسیر رو برید، و هم میتونید به روش سیاه برید ولی حالت اول پایداری داره و حالت دوم دردسر و ریسک. البته اگر حس میکنید که این مسیر یادگیری برای شما مناسب نیست، پیشنهاد میشه حداقلها رو بدونید و سپس کسب و کارتان رو در بحث سئو به یک متخصص سئو بسپارید. البته که در این حالت هزینه خیلی بالاتری داره و طبیعتا کیفیت هم بالاتر میره.
هر لینکی دو قسمت مهم داره، یکی آدرس لینک و اون یکی متن لینک (یا همون انکر تکست). هر دو این ویژگیها توی سئو تاثیرگذار هستن و ترکیب اونا جدا از افزایش پیچیدگی، تنوع خوبی به لینک سازی میده. به نظر من متن لینک حتی مهمتر از بقیه اجزا یه لینک هست؛ چون که تنها قسمتی از لینک میشه که قابل رویته و میتونه کاربران رو به کلیک کردن ترغیب بکنه. اگه دقت کرده باشید ما توی همین بخش ۵ از سرفصل های سئو، تو قالب آموزش جستجو کلمه کلیدی به بقیه فاکتورهای مهم موجود توی کلمات کلیدی هم اشاره کردیم. ولی تحقیق کلمه کلیدی خیلی دنیای بزرگی داره و شاید من بتونم ۱۶ ساعت فقط در کلاسهای خصوصی سئو درباره این موضوع صحبت کنم. در مجموع من تلاش میکنم تا یه سری منابع دیگه که به شما توی پیدا کردن بهتر کلمات کلیدی کمک میکنه رو درج کنم.
این تاکتیکهای غیراخلاقی به درد جستجوکننده نمیخورند و اغلب از سمت موتورهای جستجو جریمه میشوند. روشهای کلاه سیاه شامل کلمات کلیدی، پنهانسازی و استفاده از شبکههای لینک خصوصی میباشند. فعالیت اصلی آکادمی فرین که بنیان گذار آن مسعود الوهیمی است، در زمینه سئو و بازاریابی دیجیتال است. پادکست های این مجموعه موضوعات مختلفی مانند بهینه سازی صفحات وب، استراتژی های سئو و حتی بازاریابی و تولید محتوا را به طور جامع و کامل پوشش می دهند. تکنیک هایی که در محتوای این پادکست ها به شما ارائه می شود، شامل موارد مهم و واقعی از دل چالش های پروژه های تیم خوب آکادمی فرین است. پادکست سئو از آن دسته محتواهایی است که در زمانهای مرده به وبمسترها و محتوانویسان کمک می کند تا از دانش متخصصان بهره ببرند، بدون آنکه هزینه های سنگین، صرف یادگیری مفاهیم پیچیده سئو کنند.
راههای زیادی برای پیدا کردن کلمههای کلیدی وجود داره و بدونید که تحقیق درباره کلمات کلیدی، چیزی نیست که بتونید راحت ازش عبور کنید. ما درباره روش تحقیق درباره کلمات کلیدی توی بخش ۵ به شکل کامل صحبت میکنیم. قطعا شما که این مقاله رو میخونید سایتی دارید که داخلش پادکست میذارید و میخواید فایل های صوتی یا همون پادکست هاتون توی گوگل در نتایج بالا قرار بگیره ماهم اینجا هستیم که روش موفقیت مطالب محتوی پادکست رو آموزش بدیم. کوروش با استفاده از تجربیات خود به عنوان یکی از ۱۷۰۰۰ ارزیاب کیفیت گوگل، راهکارهایی برای بهینه سازی موفقیت SEO شما ارائه میدهد. جستجوی صادقانه این پادکست SEO عالی دیگری است که به شما در یادگیری SEO کمک میکند.
در ضمن این مقاله بیشتر از ۷۰۰ مرتبه به اشتراک گذاشته شده و از نظر محتوایی، نمره ۴.۵ از ۵ رو از نظر مخاطبان و دانشجوهای این دوره سئو سایت داشته. در ادامه باید بگم که بیشتر از ۸۰۰ نفر توی آزمون سئو این دوره شرکت کردن و میتونید متوجه استقبال خوب کاربران از این دوره بشید. علاوه بر این، مقالهای که برای تولیدش ۳ ماه وقت گذاشته شده و همینطور دارای تجربیات ۱۰ ساله هست، میتونه کمک خیلی زیادی به رشد کسب و کار شما بکنه. از طرفی تلاش شده همه مقالههای آموزشی مرتبط به سئو، اختصاصی، تخصصی و البته به زبان ساده نوشته بشه. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید اینه که توی هر قدمی برای بهبود سئو سایت برمیدارید، باید هم کاربران رو در نظیر بگیرید و هم موتورهای جستجو رو. پادکستهای سئو میتوانند به بهبود رتبه و موقعیت سایت در موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، کمک کنند.
همین مفهوم به ظاهر ساده تاثیر زیادی در درک گوگل از محتوای صفحه و تعیین جایگاه صفحه در نتایج جستجو دارد، در این پادکست تاثیر انکرتکست بر سئو داخلی و خارجی را بررسی میکنیم. در این پادکست شما به درک کاملی از لینک سازی داخلی، استراتژی صحیح در کاربرد و تاثیر آن در بهبود سئو و رتبه بندی سایت خواهید رسید. همچنین رایج ترین مشکلاتی که در برخورد با استراتژی لینک سازی، لینک های شکسته (broken link) و لینک های کم ارزش وجود دارد نیز مورد بررسی قرار می گیرند. برخلاف چت جی پی تی، NotebookLM همچنان بر روی اسناد و فایلهای خاصی که شما آپلود کردهاید تمرکز دارد. در واقع نوت بوک ال ام به نوعی یک هوش مصنوعی برای چت کردن با PDF هم محسوب میشود. نوت بوک ال ام یک دفترچه یادداشت هوش مصنوعیمحور آزمایشی است که توسط گوگل و هوش مصنوعی جمینای توسعه یافته است.
البته مانند هر بحث تازهای، اجرای این ایده نیاز به بستر مناسبی داشت که آن موقع فراهم نبود. از این رو، اپل آیپاد (ipod) یا همان دستگاه پخش موسیقی همراه را ساخت و وارد بازار کرد. ایده اصلی این بود که فایلهای صوتی بعد از انتشار به صورت خودکار در دستگاههای پخش همراه مثل آیپاد دریافت شوند و کاربر هم هر وقت دلش خواست به آن گوش دهد. جالب است بدانید حتی تا مدتی هیچ نام مناسبی برای این مدل جدید از محتوا وجود نداشت تا این که یک نویسنده در روزنامه گاردین از اصطلاح پادکست استفاده کرد. او این نام را از ترکیب دو واژ Broadcasting به معنی پخش همگانی و iPod ساخت.
آیا علاقهمند به آموزش صوتی سئو هستید؟ در این صفحه صدها پادکست سئو برای حرفهای تر شدن شما قرار خواهد گرفت. در این پادکست های آموزشی، در جریان مهمترین موضوعات مربوط به بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت. با اینکه به نظر میرسد آموزش صوتی سئو سایت شیوهای جدید است اما باید اضافه کرد که تعداد شنوندگان پادکست به 485 میلیون در جهان رسیدهاند. علاوه بر این، بهینهسازی محتوا نیز میتواند به بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. برای بهینهسازی محتوا باید از کلیدواژههای مناسب و هدفمند استفاده کرد و آنها را در عنوان، توضیحات و متن صفحه به خوبی قرار داد.
سئو